- Дата и час: 04 Дек 2024, 06:59 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Неустойки при прекратяване на догоовр с мобилен оператор
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
Неустойки при прекратяване на догоовр с мобилен оператор
Фирмата ми имаше 2-годишен договор с Теленор. Няколко дена преди изтичането на договора прехвърлих номерата си към друг оператор. Платил съм си всички дължими месечни такси и задължения за всички 24 месеца. Неустойките при предсрочно прекратяване на договора са 200 лв на карта, независимо кога е прекратен договора - в начало или края на 2-годишния период. Според мен това противоречи на чл.82 от ЗЗД, който посочва, че „Обезщетението обхваща претърпяната загуба и пропуснатата полза, доколкото те са пряка и непосредствена последица от неизпълнението и са могли да бъдат предвидени при пораждане на задължението.“ Очевидно е, че тези последици могат да бъдат предвидени при сключването на договора и биха се равнявали на пропуснатите месечни вноски, така както това е при договорите им с физически лица. Защо обаче фирмите трябва да плащат 200 лв (а защо не 2000 лв.?) въобще не става ясно. Въпросът ми е, след като условията в договора между фирмата ми и Теленор не отговарят на ЗЗД, доколко те са валидни? Теленор твърдят, че щом съм подписал договора, аз съм се съгласил с условията и моите възражения не ги интересуват. От друга страна обаче, аз като потребител не мога да знам, че подписвам договор с условия, противоречащи на закона и не ми е работата на правя правен одит на договорите на Теленор. Някой може ли да ми разтълкува казуса? Благодаря!
- jordany62
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 26 Авг 2016, 10:40
Re: Неустойки при прекратяване на догоовр с мобилен оператор
Имам сходен проблем с виваком. Проблемът е, че при сключване на договорите е абсурд да се запознаеш в детайли с договора, който подписваш. Слагаш подпис на една джаджа и се оказва, че с това си действие си се отказал от всичките си законови права като потребител, включително от правото да разтрогнеш договора в едноседмичен срок без да дължиш неустойки. По-важният въпрос в случая е: кой позволява на монопола да включва в договоите си клаузи, нарушаващи наредбите и правата на потребителите???
Факт е, че ставаме роби на мобилните оператори и няма измъкване. Аз лично се замислям да спра да плащам и да се прехвърля при друг оператор, макар че това ме обвързва с дела от страна на оператора.
По вашия казус: неустойки се дължат не за целия период, а в размер на 6 (мисля) месечни такси плюс заплащане на отстъпките (ако е имало такива), което се изчислява по някаква неразбираема формула. Във всеки случай не и в размера, който вие сте платили. Направо не знам защо сте се съласили на това?
Факт е, че ставаме роби на мобилните оператори и няма измъкване. Аз лично се замислям да спра да плащам и да се прехвърля при друг оператор, макар че това ме обвързва с дела от страна на оператора.
По вашия казус: неустойки се дължат не за целия период, а в размер на 6 (мисля) месечни такси плюс заплащане на отстъпките (ако е имало такива), което се изчислява по някаква неразбираема формула. Във всеки случай не и в размера, който вие сте платили. Направо не знам защо сте се съласили на това?
- lendor
- Нов потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 23 Сеп 2013, 22:21
Re: Неустойки при прекратяване на догоовр с мобилен оператор
Случайте са за КЗП.
Въпросната "джаджа" сама по себе си е нарушение на ЗЗП.
Подписването трябва да е осъществено физически на всяка страница, а не принтиран подпис от джаджата (таблет ли е или нещо подобно).
Въпросната "джаджа" сама по себе си е нарушение на ЗЗП.
Чл. 146. (1) Неравноправните клаузи в договорите са нищожни, освен ако са уговорени индивидуално.
(2) Не са индивидуално уговорени клаузите, които са били изготвени предварително и поради това потребителят не е имал възможност да влияе върху съдържанието им, особено в случаите на договор при общи условия.
Чл. 147а. (1) При сключване на договор при общи условия с потребител общите условия обвързват потребителя само ако са му били предоставени и той се е съгласил с тях.
(2) Съгласието на потребителя с общите условия се удостоверява с неговия подпис.
Подписването трябва да е осъществено физически на всяка страница, а не принтиран подпис от джаджата (таблет ли е или нещо подобно).
- jhoro
- Активен потребител
- Мнения: 2230
- Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58
Re: Неустойки при прекратяване на догоовр с мобилен оператор
...
Последна промяна jhoro на 28 Сеп 2016, 20:22, променена общо 1 път
- jhoro
- Активен потребител
- Мнения: 2230
- Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58
Re: Неустойки при прекратяване на догоовр с мобилен оператор
Един случай от онзи ден.
Подновява си договора клиента уговаря нов тарифен план -50 лв./ месец,но с 200 минутни за чужбина. Дават й приложението, което всички получаваме, но дори и от самото него не става ясно какъв план има, тъй като фигурират няколко. Обикновено го ограждат с кръгче. Тук няма такова ограждане.
Да вземе служителката електронно в техните бази данни да отбележи друг вид тарифен план. Иди се разправяй сега.
Там е с план за 40 лв месечно, но 100 мин. безплатни. Момичето си говори по 200, за нея това е договора. И почват едни сметки от по 300-400 лв. .....Мъка....
Върха на наглостта -отива да види какво става -при същата служителка(която вече не е във фирмата ).
Онази : Ааааа, ама как? Аз много добре си спомням, договора ви е 100 минути!
Подновява си договора клиента уговаря нов тарифен план -50 лв./ месец,но с 200 минутни за чужбина. Дават й приложението, което всички получаваме, но дори и от самото него не става ясно какъв план има, тъй като фигурират няколко. Обикновено го ограждат с кръгче. Тук няма такова ограждане.
Да вземе служителката електронно в техните бази данни да отбележи друг вид тарифен план. Иди се разправяй сега.
Там е с план за 40 лв месечно, но 100 мин. безплатни. Момичето си говори по 200, за нея това е договора. И почват едни сметки от по 300-400 лв. .....Мъка....
Върха на наглостта -отива да види какво става -при същата служителка(която вече не е във фирмата ).
Онази : Ааааа, ама как? Аз много добре си спомням, договора ви е 100 минути!
- svettoslav
- Активен потребител
- Мнения: 3901
- Регистриран на: 07 Апр 2009, 07:11
5 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта