- Дата и час: 11 Дек 2024, 19:29 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
документи за откриване на магазин
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
документи за откриване на магазин
Колеги, ще съм благодарен ако помогнете и споделите какви са нужните документи за откриване на магазин за детски стоки, като имате предвид, че в акта за собственост си е записано, че помещението съставлява търговски обект. Имам някаква идея, но се страхувам, че може и да пропускам нещо. Благодаря предварително.
- oncho
- Младши потребител
- Мнения: 91
- Регистриран на: 05 Апр 2006, 16:37
Ще се опитам да помогна, макар, че за детски магазин е нещо подобно:
Съдебно решение за регистрация на фирмата.
Регистрация в данъчната служба - данъчен номер.
Регистрация в статистиката – издаване на номер по Булстат.
Откриване на банкова сметка.
Разрешение от ХЕИ.
Разрешение от Служба противопожарна охрана.
Разрешение от Електроснабдяване.
Разрешение от ВиК.
Разрешение за дейността в зависимост от вида на стоките.
Разрешение за продажба на цигари. НЕ ЗА Д. М-Н!
Разрешение за продажба на алкохол (различни молби).НЕ ЗА Д. М-Н!
Заключително разрешение от МВР за обезопасеност на обекта.
Договор за наем.
Здравна книжка на собственика.
Здравно осигуряване на работещите.
Документ за социално осигуряване на личния състав.
Документ за пенсионно осигуряване.
Документ за електромер (закупуване, поставяне, узаконяване).
Документ за водомер (закупуване, поставяне, узаконяване).
Касов апарат (закупуване, фискализация, договор за сервиз).
Регистрация на касовия апарат в данъчната служба.
Документ за платени данъци и държавни такси.
Документ от градоустройствена комисия за съответния обект.
Касова книга и заверка в данъчната служба.
Кочан с фактури и заверка в анъчната служба.
Кочан с касови бележки и заверка в данъчната служба.
Везна (кантар) - закупуване и заверка в Центъра по метрология. НЕ ЗА Д. М-Н!
МПС – задължително гражданска отговорност, застраховка и преглед пред КАТ. НЕ ЗА Д. М-Н!
Съдебно решение за регистрация на фирмата.
Регистрация в данъчната служба - данъчен номер.
Регистрация в статистиката – издаване на номер по Булстат.
Откриване на банкова сметка.
Разрешение от ХЕИ.
Разрешение от Служба противопожарна охрана.
Разрешение от Електроснабдяване.
Разрешение от ВиК.
Разрешение за дейността в зависимост от вида на стоките.
Разрешение за продажба на цигари. НЕ ЗА Д. М-Н!
Разрешение за продажба на алкохол (различни молби).НЕ ЗА Д. М-Н!
Заключително разрешение от МВР за обезопасеност на обекта.
Договор за наем.
Здравна книжка на собственика.
Здравно осигуряване на работещите.
Документ за социално осигуряване на личния състав.
Документ за пенсионно осигуряване.
Документ за електромер (закупуване, поставяне, узаконяване).
Документ за водомер (закупуване, поставяне, узаконяване).
Касов апарат (закупуване, фискализация, договор за сервиз).
Регистрация на касовия апарат в данъчната служба.
Документ за платени данъци и държавни такси.
Документ от градоустройствена комисия за съответния обект.
Касова книга и заверка в данъчната служба.
Кочан с фактури и заверка в анъчната служба.
Кочан с касови бележки и заверка в данъчната служба.
Везна (кантар) - закупуване и заверка в Центъра по метрология. НЕ ЗА Д. М-Н!
МПС – задължително гражданска отговорност, застраховка и преглед пред КАТ. НЕ ЗА Д. М-Н!
И АЗ СЪМ ЧОВЕК! (Т. ДЕСКОВА)
- marter
- Потребител
- Мнения: 390
- Регистриран на: 31 Окт 2006, 09:54
ЗАВИСИ ЗА КЪДЕ СТАВА ВЪПРОС, НО ОБЩО ВЗЕТО ето и още едно уточнение:РЕГИСТРАЦИЯ НА ТЪРГОВСКИ ОБЕКТ
Необходими документи
- заявление – по ообразец
- удостоверение за актуална и съдебна регистрация на лицето (ако то е търговец по смисъла на търговския закон с дата на издаване предхождаща с не повече от 30 дни датата на подаване на заявлението или документи удостоверяващи, че юридическото лице има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност – оригинал или препис)
- удостоверение, че лицето не е в процедура на ликвидация и несъстоятелност, издадено от съответния окръжен съд с дата на издаване предхождаща с не повече от 30 дни датата на подаване на заявлението – оригинал или препис
- документ доказващ собствеността и ползването на обекта (нотариално заверен договор за наем или нотариален акт за собственост)
- удостоверение за данъчна регистрация и БУЛСТАТ в случаите, когато лицето е търговец и удостоверение за членство в Регионалната занаятчийска камара, когато се упражнява занаят (независимо от съдебната регистрация), или лицето е самостоятелно работещ майстор
- разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в екслоаптация съгласно чл.177 от ЗУТ
- удостоверения за липси на данъчни задължения, както и на други финансови задължения към общината, не повече от 30 дни от датата на издаването
Забележка:
1. за обектите регистрирано по закона за храните се представя удостоверение за регистрация по закона за храните от ХЕИ и ДВСК
2. за обектите търгуващи с химикали и вещества, замърсяващи околната среда, както и автомивки автосервизи представят разрешителното от РИОСВ за
селскостопанските аптеки се представя лиценз за
упражняване на дейността
Необходими документи
- заявление – по ообразец
- удостоверение за актуална и съдебна регистрация на лицето (ако то е търговец по смисъла на търговския закон с дата на издаване предхождаща с не повече от 30 дни датата на подаване на заявлението или документи удостоверяващи, че юридическото лице има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност – оригинал или препис)
- удостоверение, че лицето не е в процедура на ликвидация и несъстоятелност, издадено от съответния окръжен съд с дата на издаване предхождаща с не повече от 30 дни датата на подаване на заявлението – оригинал или препис
- документ доказващ собствеността и ползването на обекта (нотариално заверен договор за наем или нотариален акт за собственост)
- удостоверение за данъчна регистрация и БУЛСТАТ в случаите, когато лицето е търговец и удостоверение за членство в Регионалната занаятчийска камара, когато се упражнява занаят (независимо от съдебната регистрация), или лицето е самостоятелно работещ майстор
- разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в екслоаптация съгласно чл.177 от ЗУТ
- удостоверения за липси на данъчни задължения, както и на други финансови задължения към общината, не повече от 30 дни от датата на издаването
Забележка:
1. за обектите регистрирано по закона за храните се представя удостоверение за регистрация по закона за храните от ХЕИ и ДВСК
2. за обектите търгуващи с химикали и вещества, замърсяващи околната среда, както и автомивки автосервизи представят разрешителното от РИОСВ за
селскостопанските аптеки се представя лиценз за
упражняване на дейността
И АЗ СЪМ ЧОВЕК! (Т. ДЕСКОВА)
- marter
- Потребител
- Мнения: 390
- Регистриран на: 31 Окт 2006, 09:54
marter написа:ЗАВИСИ ЗА КЪДЕ СТАВА ВЪПРОС, НО ОБЩО ВЗЕТО ето и още едно уточнение:РЕГИСТРАЦИЯ НА ТЪРГОВСКИ ОБЕКТ
marter, безкрайно съм ти благодарен.
- oncho
- Младши потребител
- Мнения: 91
- Регистриран на: 05 Апр 2006, 16:37
Като цяло е нужно да уточните дали ще продавате детски храни в този магазин.Ако да, то е нужна регистрация в РИОКОЗ(бившата ХЕИ) по местонаохождание на обекта. Това става със заявление по закона за храните. Прилага се удостоверение за актуално състояние, договор за наем или акт за собственост. На място се заплаща такса в размер на 26 лв. Изготвя се и се въвежда система за самоконтрол и прилагане на добри хигиенни практики. Няма нужда от НАССР. Купуват се дневници за входящ контрол, хигиенно състояние, обучение на персонала, личната хигиена на персонала, бракуване на хранителни продукти, борба с вредителите, съхранение на храните.
Що се отнася до НАП - необходима е регистрация на касов апарат и подаване на патентна декларация, ако дейността се извършва от едноличен търговец, нерегистриран по ЗДДС. В общината също не се прави регистрация, стига обектът да е в масивна сграда. Ако е временен обект - в Общината се подава комплект документи за издаване на разрешение за поставяне по реда на чл.56 ЗУТ.
Регистрации на търговски обект не се правят от началото на 2006 г.
Ако ще се предлага само бебешка козметика, то регистрацията е с Уведомление за откриване на обект с обществено предназначение и се прави пак в РИОКОЗ срещу същата такса.
Прилагат се съдебно решение-копие, акт за собственост или договор за наем, копие на картата по БУЛСТАТ .
И това е цялата процедура. От там нататък работите.
Вссъщност още нещо - купете си Книга за рекламации. Продават се във ведомствените книжарници и са задължителни.
Всички други сложности се вършат само при откриване на специфични обекти, а този не е такъв.
Успех!
Що се отнася до НАП - необходима е регистрация на касов апарат и подаване на патентна декларация, ако дейността се извършва от едноличен търговец, нерегистриран по ЗДДС. В общината също не се прави регистрация, стига обектът да е в масивна сграда. Ако е временен обект - в Общината се подава комплект документи за издаване на разрешение за поставяне по реда на чл.56 ЗУТ.
Регистрации на търговски обект не се правят от началото на 2006 г.
Ако ще се предлага само бебешка козметика, то регистрацията е с Уведомление за откриване на обект с обществено предназначение и се прави пак в РИОКОЗ срещу същата такса.
Прилагат се съдебно решение-копие, акт за собственост или договор за наем, копие на картата по БУЛСТАТ .
И това е цялата процедура. От там нататък работите.
Вссъщност още нещо - купете си Книга за рекламации. Продават се във ведомствените книжарници и са задължителни.
Всички други сложности се вършат само при откриване на специфични обекти, а този не е такъв.
Успех!
- zena_koleva
- Младши потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 04 Юли 2003, 18:56
Хмммм, адвокатите занимават ли се с такива работи? То не че не могат
Ако има такива, ще се радвам да разбера
Ако има такива, ще се радвам да разбера
- prnedev
- Активен потребител
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
- Местоположение: София/Велико Търново
zena_koleva написа:Като цяло е нужно да уточните дали ще продавате детски храни в този магазин.Ако да, то е нужна регистрация в РИОКОЗ(бившата ХЕИ) по местонаохождание на обекта. Това става със заявление по закона за храните. Прилага се удостоверение за актуално състояние, договор за наем или акт за собственост. На място се заплаща такса в размер на 26 лв. Изготвя се и се въвежда система за самоконтрол и прилагане на добри хигиенни практики. Няма нужда от НАССР. Купуват се дневници за входящ контрол, хигиенно състояние, обучение на персонала, личната хигиена на персонала, бракуване на хранителни продукти, борба с вредителите, съхранение на храните.
Що се отнася до НАП - необходима е регистрация на касов апарат и подаване на патентна декларация, ако дейността се извършва от едноличен търговец, нерегистриран по ЗДДС. В общината също не се прави регистрация, стига обектът да е в масивна сграда. Ако е временен обект - в Общината се подава комплект документи за издаване на разрешение за поставяне по реда на чл.56 ЗУТ.
Регистрации на търговски обект не се правят от началото на 2006 г.
Ако ще се предлага само бебешка козметика, то регистрацията е с Уведомление за откриване на обект с обществено предназначение и се прави пак в РИОКОЗ срещу същата такса.
Прилагат се съдебно решение-копие, акт за собственост или договор за наем, копие на картата по БУЛСТАТ .
И това е цялата процедура. От там нататък работите.
Вссъщност още нещо - купете си Книга за рекламации. Продават се във ведомствените книжарници и са задължителни.
Всички други сложности се вършат само при откриване на специфични обекти, а този не е такъв.
Успех!
Благодаря много
- oncho
- Младши потребител
- Мнения: 91
- Регистриран на: 05 Апр 2006, 16:37
пак за рег. на търговски обект
Във форума някой написа, че от 2006 НЕ СЕ ИЗИСКВА РЕГИСТРАЦИЯ НА ТЪРГОВСКИ ОБЕКТ!!! какво означава това - някой би ли обяснил. Моят случай е такъв - от общината в която е моята спортна заличка ми бавят документите за мъмеждане в експлоатация адски дълго. по този начин не мога да си регистрирам търговския обект, защото нали след документите за регистрация, които трябва да подам има и тези за въвеждане в експлоатация - след проект за смяна на предначначението от магазин и склад в спортна зала.
Другото което ме вълнува е, че от РИОКОЗми отговориха - нищо, че ви бавят окументите - вие подайте при нас уведомление и документи за данъчна регистрация и си работете с клиенти. езнам вече какво да правя - някакъв обагьосан кръг се получава и отвсякъде ми дават противоречива инфорация....
ако някой знае, нека да помогве
мерси
Другото което ме вълнува е, че от РИОКОЗми отговориха - нищо, че ви бавят окументите - вие подайте при нас уведомление и документи за данъчна регистрация и си работете с клиенти. езнам вече какво да правя - някакъв обагьосан кръг се получава и отвсякъде ми дават противоречива инфорация....
ако някой знае, нека да помогве
мерси
- guzi00
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 05 Май 2007, 20:42
Регистрацията на търговски обект отпадна в НАП.Пред 2006 г. се подаваха едни декларации за откриване на търговски обекти в ТД на НАП по местонахождение на обекта.
Що се отнася до РИОКОЗ, положението е следното- за да регистрирате обект с обществено предназначение, каквото е Вашата спортна зала е нужно да подадете уведомление за откриване на обект с общестнветно предназначение, придружен с удостоверение за актуално състояние, копие от БУЛСТАТ, договор за наем или акт за собственост,ако не сте наемател , а собственик на помещението. А общината да се бави колкото иска. В случая вече не зависите от тяхната бързина. Промяната е от април 2006 г.
Що се отнася до РИОКОЗ, положението е следното- за да регистрирате обект с обществено предназначение, каквото е Вашата спортна зала е нужно да подадете уведомление за откриване на обект с общестнветно предназначение, придружен с удостоверение за актуално състояние, копие от БУЛСТАТ, договор за наем или акт за собственост,ако не сте наемател , а собственик на помещението. А общината да се бави колкото иска. В случая вече не зависите от тяхната бързина. Промяната е от април 2006 г.
- zena_koleva
- Младши потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 04 Юли 2003, 18:56
Мерси, в РИОКОЗ подадох без проблем. Но нали все пак трябва да подам уведомление в общината, че ще извършвам търговска дейност на тяхната територия. В наредбата на столичния общински съвет пише, че освен другите документи - булстат, ала бала, в 14 дневен срок от постъпването на уведомлението техническата служба на общината ще направи проверка дали "(3) Информация за постъпилите уведомления се предоставя на техническата служба на района за установяване законността на обекта, в съответствие с изискванията на ЗУТ." - което аз разбирам дали имам разрешение за ползване на обекта, което нямам, и ще чакам още 100 години. А ако не уведомя общината за търговската си дейност не мога да ползвам и касовия апарат, с който чинно съм се снабдила.....
Наредбата на СОС предполагам ви е известна, но ето я
http://www.sofiacouncil.bg/index.php?pa ... ance&id=53
Наредбата на СОС предполагам ви е известна, но ето я
http://www.sofiacouncil.bg/index.php?pa ... ance&id=53
- guzi00
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 05 Май 2007, 20:42
Подайте си уведомлението в общината, както се изисква по наредбата и си започвайте работа. В крайна сметка режимът по тази наредба е регистрационен, а не разрешителен. А що есде отнася до въвеждането в експлоатация, проверете защо не се произнасят и ако има нердности, ги отстранете. Не е зле в случая да ползвате услугите на фирма за независим строителен надзор. Те си знаят работата.
- zena_koleva
- Младши потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 04 Юли 2003, 18:56
Знам защо се бави - трябва първо да се въведе като магазин със склад, за което собственика не ме беше уведомил, че не е завършено като процедура - това се прави от фирма строителен надзор. моите документи, папки, за спортен обект са готови, но незнам колко се чака първото въвеждане, за да подам своето. Сроковете на едни места са 7, на други 14 дни, на трети 30 дни. Та затова чакам с уведомлението - поне да подам своите документи първо и тогава да се регистрирам
- guzi00
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 05 Май 2007, 20:42
zena_koleva написа:Подайте си уведомлението в общината, както се изисква по наредбата и си започвайте работа. В крайна сметка режимът по тази наредба е регистрационен, а не разрешителен. А що есде отнася до въвеждането в експлоатация, проверете защо не се произнасят и ако има нердности, ги отстранете. Не е зле в случая да ползвате услугите на фирма за независим строителен надзор. Те си знаят работата.
Да, режимът е регистрационен, но нали ми трябва разрешение за ползване на обекта, а пък аз го нямам. Незнам.
- guzi00
- Нов потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 05 Май 2007, 20:42
Re: документи за откриване на магазин
... Бих искал да знам как се случва регистрацията на търговски обект(магазин за продажба на цигари и алкохол)...моя случай е следния:
Преди 5 години имах един магазин със същата дейност...разрешителните от този период ги имам все още...става въпрос за същия обект, същия собственик на помещението и същата дейност от същата моя фима...какво е необходимо да направя за да започна да работя отново??? Знам че за да продавам цигари трябва да съм регистриран по ЗДДС...и вероятно трябва да подам някакво заявление за започване на търговска дейност....вероятно и да подам заявление в РИОКОЗ...да регистрирам касовия апарат...не знам какво още е необходимо...дали някой може да ме посъветва??? Ще съм много благодарен....
Преди 5 години имах един магазин със същата дейност...разрешителните от този период ги имам все още...става въпрос за същия обект, същия собственик на помещението и същата дейност от същата моя фима...какво е необходимо да направя за да започна да работя отново??? Знам че за да продавам цигари трябва да съм регистриран по ЗДДС...и вероятно трябва да подам някакво заявление за започване на търговска дейност....вероятно и да подам заявление в РИОКОЗ...да регистрирам касовия апарат...не знам какво още е необходимо...дали някой може да ме посъветва??? Ще съм много благодарен....
- miglenski69
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 03 Сеп 2010, 13:08
Re: документи за откриване на магазин
Какви документи са нужни за отваряне на магазин за чанти и портмонета.
- kostadin_di
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 11 Окт 2011, 15:27
Re: документи за откриване на магазин
Здравейте!
Искам да попитам, мога ли да работя някакъв занаят у дома, или в наето помещение, без да съм регистрирала фирма!?
Или има ли някакви клаузи за извършване на такава вид дейност, без фирма и патент?
Може би са ми глупави въпросите, но вече не знам от къде и накъде да се обърна и да питам за съвет.
Моля отговорете, ако можете!!!
Искам да попитам, мога ли да работя някакъв занаят у дома, или в наето помещение, без да съм регистрирала фирма!?
Или има ли някакви клаузи за извършване на такава вид дейност, без фирма и патент?
Може би са ми глупави въпросите, но вече не знам от къде и накъде да се обърна и да питам за съвет.
Моля отговорете, ако можете!!!
- emi_li
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 05 Дек 2011, 16:11
Re: документи за откриване на магазин
Ние също имаме такъв проблем в монента и си отваряме фирма.Много закони изчетох.Да нямаш проблем ти трябва да имаш фирма макар и ЕТ.Защото и един лев да имаш печалба трябва да го декларираш.Ние сега отваряме онлаин магазин за РЪЧНА изработка на бижута.Примерно,ако пе4елиме по 2000лв нищо че са изработени ръчно не може да не се декларира освен,ако нямаш регистрация като физическо лице свободна професия,да ама пък трябвало да имаш диплома като такъв.И демек неможе ,а и трябва да си внасяш осигоровки.Значи,ако нямаш някой близък който да е инвалид тогава патента ти е 16лв според квадратурата.Докато ,ако не ти е на инвалид ще ти е на година 400лв.Консултирай се адвокат и добър счетоводител.Да можеш да нямаш фирма 1,3,4,5,6, месеца,но се някога ,,,,
една фирмичка пък,ако върви върви,ако не я затваряш.Надявам се да сум била полезна.Пожелавам късмет и на Вас и на нас
То не да работиш не е да лежиш в къщи.Аз не мога да разбера как мога аз да пройзведа нещо и да ми облагат данък малееееееееее нямам думи.Да по целия свят е така ама тук само едни лапат ние гладуваме
една фирмичка пък,ако върви върви,ако не я затваряш.Надявам се да сум била полезна.Пожелавам късмет и на Вас и на нас
То не да работиш не е да лежиш в къщи.Аз не мога да разбера как мога аз да пройзведа нещо и да ми облагат данък малееееееееее нямам думи.Да по целия свят е така ама тук само едни лапат ние гладуваме
- jorana
- Младши потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 20 Апр 2009, 16:07
Re: документи за откриване на магазин
При продажба на цигари трябва ли задължително да се регистрираме по ДДС и нужен ли е лиценз?
И какво е по-подходящо за малък магазин за хранителни стоки - ЕТ или ЕООД? Собственика ще е и единствен работещ
И какво е по-подходящо за малък магазин за хранителни стоки - ЕТ или ЕООД? Собственика ще е и единствен работещ
- dommo1
- Младши потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 08 Май 2010, 15:48
Re: документи за откриване на магазин
dommo1 написа:При продажба на цигари трябва ли задължително да се регистрираме по ДДС и нужен ли е лиценз?
И какво е по-подходящо за малък магазин за хранителни стоки - ЕТ или ЕООД? Собственика ще е и единствен работещ
Вече не е задължителна ДДС регистрация в случая, само разрешение от Агенция Митници.
Колкото до това кой вариант - ЕТ или ЕООД - ще е по-подходящ, може да получите насоки в тази статия - http://www.novavizia.com/17501.html
- penelope
- Младши потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 25 Апр 2010, 20:17
Re: документи за откриване на магазин
А какви документи са необходими за продажба на селскостопански продукти,смески,трици?Казаха ми ,че трябва и дневник за входящ и изходящ контрол,но никъде не намирам нищо по въпроса.
- tania11964
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 22 Яну 2014, 11:46
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта