начало

Без вина наказан чрез съсобственост с държавата – ефект от разнородната практика по чл. 343б, ал. 5 НК Без вина наказан чрез съсобственост с държавата – ефект от разнородната практика по чл. 343б, ал. 5 НК

Казус в училище

Виртуална приемна - кажете това, което мислите, за това, което искате!
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Казус в училище

Мнениеот wuj4oto » 14 Май 2018, 17:32

Здравейте! Преди всичко искам да уточня, че съм наясно че не тук е мястото, където да моля хората да ми решат домашното. Тук съм единствено за съвет. :) Учителката ни по право организира съдебен процес , където всеки човек от класа ни да изиграе определена роля. Аз съм адвокат и имам за задача да защитя клиента ми (друг съученик), който е 20 годишен, заловен с 3 пакетчета марихуана и 3 пакетчета амфетамин. Работата е там, че не намирам никаква опора, за която да се хвана и да докажа че този човек е невинен. Той е пълнолетен и подлежи на отговорност за действията си, бил е хванат от полицията с наркотичните вещества. Има свидетели, които да потвърдят че той ги е разпространявал и не ги е използвал за собствена облага и на практика съм в задънена улица. Въпросът ми е дали да търся пролука, с която да докажа че е невинен или да градя защитата си на факта, че е с чисто криминално минало с цел намаляване на присъдата? Благодаря ви предварително! :)
wuj4oto
Нов потребител
 
Мнения: 1
Регистриран на: 14 Май 2018, 17:12

Re: Казус в училище

Мнениеот bludniq_sin » 14 Май 2018, 18:17

Не знаех, че в училище се изучава право ..
Два варианта - безинтересен - да кажеш че признава всичко, съкратено съдебно следствие и по-малка присъда (но вероятно това не е целта на учителката ви)

Второ отричаш всичко и го защитаваш до край - дадени ли са ли ви всички факти по "казуса" - т.е кога са го претърсвали (светло, тъмно), има ли поемни лица, когато са намерили наркотиците в него, къде са ги намерили - в него самия, в кола, в раница и тн, направили ли са протокол. Може да са му ги подхвърлили, може да ги е намерил и да е имал намерение още утре да ги предаде на полицията, но преди това е имал малшанса да бъде заловен с тях в себе си (ако са били в него изобщо). После атакуваш свидетелите - тяхната надеждност и тн.

Но - даваш много малко информация по задачата, която са ви дали. Не забравяй - твоята основна задача като адвокат е не да докажеш, че той е невинен, а да внесеш съмнения (пробойни) в обвинението на прокуратурата. Целта на обвинението е да докаже по несъмнен начин повдигнатото обвинение - т.е несъмнено да докаже, че е налице престъпно деяние, че именно подсъдимият го е извършил, не само че го е извършил, но го е извършил и виновно и тн. Ако внесеш съмнения може да спечелиш. Все пак се замисли каква е задачата, която са ви поставили и каква е целта на упражнението.
Moral und Gerechtigkeit haben nichts mit Rechtswissenschaft zu tun.
bludniq_sin
Потребител
 
Мнения: 967
Регистриран на: 06 Яну 2011, 14:56

Re: Казус в училище

Мнениеот tonislav » 16 Май 2018, 15:12

Лесно е да се защитава невинен човек, но тук идва предизвикателството да намериш начин да защитиш виновен, страхотна задача.
tonislav
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 04 Май 2018, 22:45


Назад към Общи дискусии


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


cron